blinkar blå

image117
(Bild: En evig dag och allting var varmt och jag och min Baby gick i en tysk liten by vid ett församlingshem och det fanns high-tech hus och kyrkor i dalen, och det fanns Barfussbade och människor som skrattade. Jag vägde fem kilo mer än nu, ett rent teoretiskt fascinerande faktum, och det var en väldigt vacker dag. Och vi såg den här trädgården, med alla djuren trädgårdstomtarna prydnaderna som de bara ställt ut och det var... intressant. Och tyskt.
Jag saknar henne väldigt mycket just nu.)

Det är ju ironiskt, eller hur, att så fort min Baby åker klarar jag mig plötsligt inte några dagar utan henne, liksom. Kanske är det också att det har blivit jullov, så man har plötsligt mycket mer tid.
Jag vill träffa henne och gå på bio och se henne vara vacker i fantastiska kläder och se henne ha pärlsocker på näsan och höra henne bli upprörd över hur dumma i huvudet vissa människor är, där kanske inräknat hennes syster.

Jag skulle kunna skriva hur länge som helst om henne men grejen är att jag har planerat att någon gång skriva ett inlägg bara om hur hon är den perfekta partypolaren, den idelaiska dricka-te-vännen, den ultimata gråta-ut-hos-sötnosen. Och så vidare.

Men nej, hon är i Eslöv och pratar engelska. GOOD FOR YOU BABY! COME BACK HERE!

Ikväll snubblade jag för övrigt in på bilddagboken hos en gammal bekant. Det var lite tråkigt, för att vara där kändes lite som när man lyssnat sönder en låt. En gång i tiden kunde den beröra en, kanske till och med påverka en väldigt mycket, men nu är det bara... dött.

I morgon Surahammar. Jag valde en resa med två timmar buss, framför att komma fram snabbare men behöva byta i Västerås. Då kan jag sova, göra franska, plugga biologi, le och sms-bomba folk jag alltid utsätter för sms, typ Alexander. Baby. Alla i denna vackra värld.

Min poäng med detta inlägg: jag saknar min Baby, det är synd att folk förändras eller att min syn på dem förändras eller att tiden läker alla sår eller vad man nu ska säga, jag är jättesugen på cheeseburgare och lite sorgsen för att jag blir det när jag är såhär trött.

Goodnight and good luck, baby blue.

 
3 kommentarer