let's drink for the military! ... the glass is empty.

<image62


lila skjorta, pappas
svart kjol, H&M
strumpbyxor,
ööööh ingen bryr sig.

I intervjuer med designers berättar de alltid om vad de har för tema för den senaste kollektionen. Eller alltid är en överdrfit, men ofta. Det är alltid saker som "fiskarens hustru möter en urban Xena Krigarprinsessan", typ. Jag antar att det är bra och fantasieggande på något sätt, men om i var flera som designade en kollektion och jag ville veta hur de andra tyckte, och de sa "åååh, men det är lite som ett skogstroll möter Harry Potter!", så skulle det inte säga mig så mycket.

I alla fall, dagens outfit tycker jag är lite OSKYLDIG SKOLFLICKA vs THE BAD GIRL. Därav de två bilderna.

Om jag skulle vara en designer och ha en kollektion med det temat, skulle jag spela Metric i bakgrunden. Något från Old World Underground, Where are you now?. Och jag skulle vara den enda modellen för jag ÄR JU SÅ SNYGG HOHO.

Idag ska vi till Stockholm, Historiska museet och Tekniska är på tapeten. 99% av skolan tar buss, men vi glada människor som är <=16 får åka tåg. Det bådar gott, alltihop.
3 kommentarer