ginger is always sincere, just not to one man

image271

"Studies show:
Intelligent girls are more depressed
Because they know
What the world is really like
Don't think for a beat it makes it better
When you sit down and tell her
Everything is going to be alright
She knows in society she either is
A devil or an angel with no inbetween
She speaks in the third person so she can forget that shes' me
"

Opheliac, Emilie Autumn

Jag avgudar Emilie Autumn.
För att hon är så mångfacetterad och originell och vacker och skriver briljanta texter och associerar allt till Shakespeare och är otroligt rolig.

Idag ska jag gå på bio och kanske fika innan det. Sedan ska jag sova.
5 kommentarer
susanna

fina rader

emzi

Alltså bara den texten får mig att bli lite kär i henne. Har bara hört en låt, men den är trevlig. :) Vill bli mer bekant med flickan.

Spunkare

Haha... Intelligent girls?? E de "svenska" flickor som dig o Bea.

Jaja, om du kollar in min blogg svenska flicka, så bör du veta att jag har bara skrivit inläggen där det står skoppan... kom gärna med kommentarer!!!

Mariana

Jag tror att ?intelligent girls? var menat enbart om mig, och jag är ju varken två (därför är pluralformen rätt onödig, men vi kan alla fela och det är mänskligt och okej, Gud förlåter alla) eller svensk. Så där gick det i baklås. (Vem är killen && är han seriös?)

Åh! Tori! Emilie! Ulrika! Jag älskar er! Jag ska bli lesbisk! Jag ska inleda platoniska förhållanden med er alla! Allt är bra! Åh, åh, åh, vad jag älskar att leva! Min dygnsrytm suger! Jag har på mig ett lila nattlinne! God natt!

Lunatic Green Smurf

Hennes musik är mys =) och dessvärre passar hennes texter väldigt bra in på verkligheten.. =(



Spunkare: jadu, jag tänkte faktiskt också på just den duon när jag hörde den biten av låten första gången