Syd



Och plötsligt är det verkligen vår. Med knopparna och dofterna och värmen mot huden. Alla människor är nakna. Det gör mig väldigt förvirrad och jag försöker flytta in i min stora jacka och låta den omsluta en liten kropp som man kan gömma men sedan testar jag att vara halvnaken som alla andra och sol mot hud är ju trots allt rätt behagligt. Men jag kräver fortfarande strumpbyxor. Jag är rädd för all denna hud.

Och vad gör jag annars alla dessa dagar då jag inte bloggar?
Försöker skriva slut på vissa historier. Börjor på andra. Trä minnen på strån, som smultron och gräs. Föra viktiga konversationer och på det sättet bygga egna världar av tankemönster.

Idag har jag också haft två prov och tagit långa, långa promenader. Samt suttit i en gunga och stirrat ut i luften. Och snart är det mattenationella.
Sysselsättningen är helt enkelt vägen till lycka.

Kyssar.
Mat
0 kommentarer