Certainty's blasphemy my friend


Egentligen har jag spelat in en ny låt, som jag vill lägga upp och visa. Men jag har inte plats att lägga in grejer på min dators hårddisk, så i stället får ni nöja er med en gammal inspelning jag hittade. Från slutet av april någon gång, tror jag. Egentligen skulle jag ha skickat den till en kille jag gillade, men så blev det aldrig så. Han kom hit och sa hej i stället.

Pianot står i ett rum i lokalerna som Luf håller till i. Vi hade haft distriktsstyrelsemöte och jag var kvar och skulle vänta på skjuts hem. Jag tror jag var ledsen och stressad, för det var jag så stora delar av den där våren och framför allt när jag spelade piano.

En del av det jag spelade då är början på en sång som jag nu har skrivit klart och ska spela in någon gång. Men det mesta blev nog bara improvisationer och röran i mitt huvud uttryckt i något annat än ord, för en gångs skull.

ps. Imorgon åker jag till Umeå! Vet inte hur mycket dator och internet och sådant jag har där, så eventuellt hör ni inte av mig förrän på måndag igen. Ha en rolig helg och ät inte för många läkerolaskar på en och samma gång, då får ni ont i magen!
HEJHEJ.

0 kommentarer