Dagens låt 25/12

 


Det här är min vän Siri. Hon är bra på väldigt många sätt. Hennes hjärna är en av de mest fascinerande hjärnor jag vet. Man tror att man vet var man har henne, hon och hennes finurliga magiska i-huvudet-värld, och sedan plötsligt upptäcker man att den hjärnan innehöll helt andra tankekluster som man aldrig ens hade kunnat gissa sig till.

Min vän Siri delar också min passion för electronica, techno och allt annat möjligt elektroniskt blipblop och dunkande bas som kan göra mig alldeles, alldeles hög. Och dagens låt (som jag nu nästan lyssnat sönder, och därför glatt överlämnar till er i stället) var det just Siri som från början gav av mig. Igår... jag svär att jag låg minst en timme igår på min säng och bara stirrade i taket och lyssnade på den här låten.
Kanske inte helt sunt.
Men väldigt absorberande.

Cobra Dukes – Airtight [Aeroplane Remix]

 

0 kommentarer