Studieteknik (eller: en armé av meningslösa metaforer)


Kanske vet ni, kära och ärade bloggläsare, att jag är en rätt klipsk typ. Eller nja, åtminstone att mina studieresultat är relativt tillfredsställande. Behagliga snarare än beklagliga betyg. 800 poäng moderna språk i min studieplan, trots att jag är naturare. Matematisk besatthet.

Kanske undrar ni alla hur ni själva ska kunna nå dit? Hur ni ska kunna segla på dessa kunskapens vågtoppar där jag ständigt befinner mig?

(Eller så tänker ni bara surmulet Vem fan vill vara som hon, en neurotisk semiautistisk tonårsflicka som inte behärskar sociala relationer och som försöker kväva sin egen ångest genom att hetsa ryskpluggande i stället för att knarka stesolid, och då har ni förvisso också satt huvudet på spiken.)

KNEPET, MINA VÄNNER, ÄR ENKELT.
Dess namn: studieteknik!
Dess förmåga: att ta dig vart du vill, när du vill. (Åtminstone kunskapsmässigt.)

Därför börjar idag en serie med studietekniktips, alla elegant framförda av en viss undertecknad. Utmattande, krävande, men ständigt stimulerande. Följ med mig i studieteknikens dunkla landskap, lär känna delar av er själva ni aldrig trodde fanns, och upptäck er sanna potential!

Studietekniktips nummer 1!
Pluggat hela dagen? Utmattad, sorgsen? Förvirrad, förtivlad?
Kanske råkade du spilla te över hela din uppsats, den som du slitit med hela natten, så att du nu måste börja om igen. Eller kanske har du suttit i timmar med det där mattetalet, men når ändå aldrig någonstans?
Lösningen, min vän, ligger aldrig i förtvivlan.
Den ligger i HYSTERISK PEPPDANS!

Detta demonstreras bäst med en video.



Alltså.
Res dig upp från stolen. Slå på plastpop. Rör varenda kroppsdel du aldrig har vetat att du har, helst tills ansträngningsastman gör sig påtagligt påmind igen och svettdroppar flyger i kroppen omkring dig medan du skakar dina leder.
Sedan - jag lovar - känns allting lite bättre.



Behöver du musiktips? Klicka här för en jag-är-så-ledsen-nu-ska-jag-hoppa-som-ett-stördhuvud-i-mitt-rum-spellista.

tjo tjo!

3 kommentarer
Siri

Bästa tipset jag fått på länge! Använder redan denna studieteknik flitigt,har bara inte definierat det så förut. Jag kan tyvärr inte öppna spotifylistan, men ett hett tips från mig är "sexy bitch" med david guetta och akon.

KUSS

kristina

haha xD du är underbar! :D

alexander

welle:erdball <3<3

du borde förresten lyssna på benny benassis remix av right round.