Dagar

Igår återvände jag från Paris. Luften är renare här, men världen mindre omtumlande, mindre händer. På gott och ont.
Jag tycker om att resa, men det är ju inte direkt unikt. Framförallt tycker jag om att äta mat och promenera på främmande platser. Jag behöver inte så mycket mer stimulans än så; det intressanta är ju alla människor man ser.

Inatt drömde jag om en iller. Den slingrade sig kring mina fötter och alla skrattade och skrattade, tills jag blev allt mer desperat för jag ville inte ha den där och försökte skaka bort den.
Så vaknade jag och upptäckte att illern var mitt täcke.

Idag ska jag göra god mat, lägga i en låda och sätta mig vid en å tillsammans med en vacker flicka och prata om världen, framtiden och allt det där.
Och senare har jag förmånen att sätta mig någon annanstans tillsammans med en lika vacker flicka och äta kakor och kanske dricka kaffe och prata om världen, framtiden (och författarångest! gud vad jag behöver prata av mig den!) och allt det där.

Och imorgon då?
Då skriver jag på ett anställningskontrakt. Men sedan - viktigare - reser jag till Falun och kysser någon jag tycker om.

0 kommentarer