Lista

Jag sitter och försöker klura ut hur jag ska få råd med ett piano på något sätt, och om man kan äta gröt till både frukost och lunch. (Kan, kan man väl. Men jag brukade vara så näringsmässigt duktig förut.) Därför inget substansiellt bloggande. Men en lista, hämtad från min bekanting Hannas blogg. Dock lade jag till saker som jag själv tyckte var skoj, hoho.

Boken du läste ut? The Journal of Joyce Carol Oates av, ja, Joyce Carol Oates. Intressant på många sätt, eftersom så mycket av hennes dagboksanteckningar handlar om skrivprocessen och jag ju själv sitter på dagarna och försöker författa, liksom.
Boken du påbörjade? Drakvinter av Elvira Birgitta Holm. En ungdomsbok (barn/ungdom, huvudpersonen är tretton) som jag läste hur många gånger som helst när jag vara sådär sju-åtta år. Har börjat en drive med att läsa böcker som jag läste då, det är väldigt fascinerande. Jag läste alltid böcker om och om igen, så de införlivades verkligen i vem jag blev och framförallt hur och om vad jag skrev. Det finns teman i mitt skrivande nu som kommer från det där jag läste för tio år sedan.
Drakvinter är väldigt fin, för övrigt. Men obehaglig.
Filmen du såg? Altitude tror jag det var. Den var verkligen inget vidare. Monsters däremot, som vi såg dagen innan, var väldigt fin/vacker/bra.
Kulinariska upptäckten? Länge sedan jag gjorde någon revolutionerande upptäckt. Men jag äter mycket gott nu. Granatäpplena har blivit billiga igen, det är lovely.
Musikaliska upptäckten? Martin Hayes, en irländsk violinist. Men upptäckten var väl inte så mycket min egen förtjänst, jag blev tipsad om honom när jag bad folk om musiktips. Utmärkt skrivmusik, hursomhelst.
Tv-serien du började följa? L Word var den senaste teveserie jag föll för, och det var i december 2008. Jag är ganska restriktiv med nya saker. Jag tycker mer om att se samma saker flera gånger.
Klädesplagget du köpte? Köpte ett par ultimata vinterskor någon gång i september. Köpte ultimata vinterskorna i början av september. Snygga, varma, klacklösa, galet bekväma och bra mönster på sulan så man kan bo i dem hela vintern. Men jag köper knappt kläder.
Saken du skrattade åt? Jag skrattar så mycket hela dagarna, minns knappt. Min pojkvän när han imiterade hur folk pratar, tror jag. Han är väldigt bra på det.

... och intresseklubben antecknar frenetiskt.
0 kommentarer