Tit-ut

Jag hörde en så märklig sak när jag vandrade runt på Ica idag, utan att ha någon anledning, för att jag försökte promenera men var för trött för att gå längre än tio minuter bort.
Kvinna rusade fram till kassan med jagad, panisk blick (den där som alla har mitt uppe i sin julstress, som jag inte begriper mig på eftersom jag lever i en värld där det fortfarande är typ början av december för min bebis har ju inte kommit än och jag trodde ju att den kunde ha kommit till jul). Lutar sig vilt fram mot kassör.
"Säljer ni inte sådana här, bröst, eh, jag menar, geléhallon?"
Ingen av dem verkade besvärad eller ens road av hennes första benämning på godiset. Är det ett vedertaget fenomen att man kan kalla geléhallon för bröst? "Jag ska bara köpa lite bröst att suga och tugga på under filmen.", kan man säga så?

Verkar ju som om jag uppenbarligen har missat grejer här.
2 kommentarer
Folken

Din morfar kallade dem för "jungfrubröst" och det verkar vara ett rätt etablerat smeknamn. Se exempelvis http://www.sydsvenskan.se/sverige/article63266/Jungfrubrost---godsak-med-lang-tradition.html

Alexandra

HAHAHAHAHHAHAHA. Om jag var kassörska och någon bad om ett par bröst skulle jag bli helt, "jag är ledsen, vi är inte den typen av affär..." x]