Guld och gröna skogar

Fantiserar ibland om saker jag ska köpa mig när jag har betydligt mer pengar än vad jag har nu. Ibland är det svårt, för just materiellt är jag så nöjd med livet. Det är aldrig materiellt som livet har bekymrat mig, över huvud taget.

Men det är i alla fall en våt dröm som toppar listan: formgjutna öronproppar. Sådana där som musiker kan ha. (Det var en musiker som förklarade för mig att de fanns). Först spolar de ur allt vax ur ens öron, sedan fyller de öronen med silikon och låter det gjutas till perfekt passform.
Efter det kan man ha total tystnad, när man vill.
Perfekt, andlös, underbar.

Och man slipper, om man tycker om att sova med hörselproppar som jag gör, den frustrerande känslan - varje kväll - av att proppen aldrig sätter sig ordentligt bra i höger öra.

Det gäller att ha små dekadenta framtidsfantasier.
4 kommentarer
A

De erbjöd oss sådana på vår orienteringsdag på Tech Music School. Rabatterade och ändå för kostnaden av det hutlösa £200-nånting. Jag var inte redo.

Anna

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in dem och stänga ute alla störande ljud. Jag sover så mycket bättre och djupare när det är helt tyst. Själv tycker jag det fungerar hur bra som helst med vanliga skumproppar. Använder apotekets rosa. De dämpar verkligen bar och är riktigt sköna. Har även testat apotekets rosa öronproppar av vax. Där är ännu skönare. Känns inte ens att man har dem på sig. Allt blir bara så tyst och skönt. Båda sorterna är även klockrena när man pluggar. Så skönt att få lite lugn och ro när man själv vill. Fler borde verkligen testa öronproppar både när man sover och pluggar.

Hedvig

Men de ger väl inte total tystnad? Det är inte så smidigt för musiker med total tystnad, man hör liksom inte musiken då...

M

Då det här med öronproppar tydligen väckte sådan entusiasm i din läsekrets ska jag naturligtvis inte vara sämre.



Nu ska jag göra någonting jag inte gjort på mycket, mycket länge: nämligen en TH-referens! (Nostalgin är nästintill övermäktig!)



http://www.youtube.com/watch?v=HQBQo4I_jzo