Biwinning



Det är något magiskt det här med att plugga inför tentor.
Framförallt när man inte är höggravid eller nyförlöst och nattamningssömnig. Det känns som om jag är på väg att vinna något, något stort, eller som om jag är en road movie och bilen bara åker i solnedgången i flera timmar till perfekt sondtrack typ Bruce Springsteen och alla är så lyckliga och det är spring break och det är blonderade amerikanska tjejer och en massa öl.

Absolut inte säkert att jag klarar tentan. Det är så galet mycket vi ska kunna, jämnt. Det är en störd utbildning det här. Men rolig, väldigt rolig.

Och ibland känner jag mig faktiskt så smart. Som om jag till och med är ganska bra på att tänka.
Sedan är det påsk och jag har lov i flera dagar, lov på riktigt - ! - innan skolan börjar igen.
1 kommentar
Agnes

Hej Ulrika!

tycker fortf du är en bra person, tänker på dig ibland. hoppas du mår bra och din man och ditt barn. idag lyssnar jag på kate bush. min hals är hes.

kram