10 sätt att hämnas på ett ex



 
Vila och förbättrad arbetsställning gör Ulrikas händer till glada händer.
Bloggpauser upphävs således, och ännu bättre - pausandet i skrivandet av min novellsamling kan också upphävas. Denna helg ska jag skriva om en strippa i L.A.

"10 sätt att hämnas på ett ex", är den planerade titeln på boken; konceptet är enkelt. 10 noveller, i varje novell hämnas någon på ett ex. Huvudperson och metod är dock helt variernade. Skånetjejen som köper en pistol av maffian, den Sovjetiska konståkerskan som hämnas på sin tränare, Gud som hatar mänskligheten på grund av Adams svek i lustgården, och så vidare... Jag hoppas på att det ska bli bra skit. Jag hoppas på att ni ska älska den när den väl kommer ut. Den ligger mig väldigt nära, men så har jag ju också arbetat med den längre än andra böcker jag skrivit, helt enkelt för att så mycket mer annat händer runt omkring nu. Den första boken skrev jag ju när jag var sexton - då fanns varken partner, läkarstudierna eller bebisen med i bilden.

Här är första inlägget jag skrev i bloggen om novellsamlingen. (Och där jag citerar den text jag är nominerad till Lilla Augustrpiset med - den var ursprungligen tänkt för samlingen.)
 
 
0 kommentarer