Cravings

Kardemummabullar.
Färdiga, från Findus, sådana man har i frysen. Lite smaklösa och fuktiga när man micrat upp dem, en fadd blandning av sött och krydda som inte irriterar någon men egentligen inte gör någon lyrisk, heller. Så där som färdigprodukter tenderar att vara.
 
Jag har dem i jobbfrysen och de räddar förmiddagar av diffust illamående, eftermiddagar av högst påtaglig trötthet, helgmorgnar då jag gör experiment i stället för att stanna i sängen för alltid.
 
Kanske är det inte den ideala gravidkosten.
Å andra sidan måste jag ju roas av tanken att jag i och med detta blir en bullmamma.
Cravings Forskning Gravid Graviditet Kardemummabullar
1 kommentar
Isabelle

Haha precis, en bullmamma låter ju lovande! :D Åh vad mycket du har för dig. Är det jobbigt eller känns det lugnt? Jag har länge tänkt att jag skulle läsa Route 66 som du vann Lilla Augustpriset för, men det måste ha försvunnit från hjärnbalken så jag har inte gjort det förrän alldeles nyss! Den var riktigt bra, vilken känsla i den! Väldigt bra skrivet. Ville bara ge dig en komplimang. :) Hoppas allt är bra med dig!