Hemmafronten

 
Sista dagen på vårdcentralspraktiken är gjord (snyft!) och istället är det dags för lite tentaplugg. Ja, jag bryter mot mina principer och kommer att göra det förfärliga: plugga på en helg. Med tanke på att tentan är tisdag morgon och jag knappt orkat titta på det vi ska kunna än (det är en ganska liten tenta, inte en sådan här monstergrej för hela terminens kunskaper) känns det som något nödvändigt.
 
Tur då att jag inte måste oroa mig något för att mitt hem sköts väl, när jag inte kan vara där och leka hemmafru. Jag har ju ett team på hela två personer som finns där för att hålla det välskött. Framförallt den yngre är riktigt service-minded och ställer om lägenheten till ett riktigt lyx-resort: hon fixar och donar så att det ska finnas kuddar, och leksaker i precis alla rum, inklusive badrummet. Städar gör hon också, drar ut sopskyffeln och glider över golven med den. Jag känner mig sjukt nöjd med hela det här barnkonceptet, alltså. Det är ju outsorcing av högsta kvalitet.
 
2 kommentarer
Hedvig

Varje familjemedlem är en anställd, "exploitation begins at hom" som ferengierna säger… ;)

Svar: Givetvis! I Finland har de ju inte skolplikt heller, så när barnen börjar bli så stora att de är riktigt produktiva behöver man inte skicka iväg dem till skolan utan kan hållla dem hemma som en ekonomik resurs i stället...
Ulrika Nettelblad

Hedvig

"At home" skulle det vara förstås…