Brodern

 
Mitt sommarjobb är ju ett forskningsstipendium. Det innefattar en del olika saker, som att hämta kaffe ur kaffemaskinen väldigt många gånger om dagen, och att instruera försökspersoner när de plockar klossar med en hand och lite andra klossar med en annan hand. 
Sedan handlar det om att tolka data, vilket i sig är roligt, det är ju det som är själva grejen, men jag sitter och slåss med program jag försöker skriva för att tolka data, det vill säga jag försöker lära mig lite basic programmering eller åtminstone att själv kunna plocka runt i programmen jag fick skrivna åt mig förra sommaren så att de passar den här sommarens datatyper, och... eh, ja. 

Då blir jag lite som på bilden. I alla fall av och till.
 
Tur för mig att jag har en bror som skrivit datorprogram fler år än vad jag försökt skriva romaner (och det är inte lite). Tidigare deltagare i typ en miljon programmeringstävlingar och sådär. 
Otur för honom, dock. Det här är nog enda gången jag kommer släppa på syskontävlingsprestigen och erkänna att han är ganska duktig, men med fler högskolepoäng än jag någonsin kommer att ha och en genuin kunskap inom området tycker jag lite synd om honom när han över Facebook får förklara för mig att jag får felmeddelanden för att jag glömt ta bort ett mellanslag...
1 kommentar
Hedvig

Vad är det för experiment? Låter lätt neuropsykologisk på den där korta beskrivningen i alla fall… :P