En helg

Min helg började med en prinsessa som skulle rädda oss från monsterattacker, tillsammans med sin flygande ko.
 

Sedan lagade vi mat i fredagslugnet som uppstår när en dotter ser på My little pony och en son sover. Min man gjorde en katt av ost.
 
På lördagen hade vi barnvakt av båda barnen, vilket händer ungefär aldrig över huvud taget. Så jag gjorde mig fin...
och promenerade ut i höstrugget...
 
... för att gå på blinddejt! Eller blind var den förstås inte, för vi känner ju redan varandra (två barn liksom), men vi gillar teater båda två så vi låtsades att vi inte hade någon aning om vem den andra var och så skulle vi lära känna varandra. Vi pratade om hösten, bland annat, ur ett objektivt och subjektivt perspektiv.
 
Vi skulle ha bowlat, men när kära mannen kom upp på morgonen med blicken som säger min bebis har vrålat hela natten i mitt öra kändes det lite överambitiöst. (Jag sover i eget rum oftast, jag har världens känsligaste sömn och skulle aldrig palla mina studier annars, medan han klarar sömnbristen ganska bra). Så vi gick och åt gratis fika i stället. De brukar ha det i Kulturhuset, fem minuter från där vi bor.
 
Såhär funkar det.
 
 
Och såhär smakar det. (Det vill säga GOTT!)
 
 
 
Sedan var det söndag så jag pluggade. (Och testade alla färger jag kan stryka över med på min nyinförskaffade Ipad...)
Och vandrade älvpromenaden ned till Hamnmagasinet där det var Folkkök.
Veganmat och diskussion om antibiotika och blodförgiftning i en salig blandning.

klart slut!
4 kommentarer
frida

ÅÅH sånnadär rawfood brownies är så fruktsnsvärt goda!!

Förlåt för reklam, men jag har en nystartad blogg som jag bara tänkte dela med mig lite av! Där tänker jag mest skriva om hudvård, hårvård, lite allmänna intressanta saker i mitt liv (alltså, inte vardagliga utan mer typ om jag har roligare saker att berätta), tips och trix kring livet, tankar om politik och kanske lite filosofiska saker och lite fina bilder. Så om du nu tycker detta låter intressant. kolla in vvinbladet.blogspot.se :-)

Caro

Ser ut som om du hade en dag fylld av äventyr! Klänningen du hade på dig verkade alldeles drömmig, hoppas den snurrade några varv med dig när ni hade "blind date" tillsammans. :)

Venice

Va söta kläder du har! :)

Sandra

Så himla fin klänning!