23 and me

 
Hej gott folk.
Nu har jag fyllt tjugotre och startat hela födelsedagsfesten som varar från början av december till mitten av januari i vår familj. Jag och decemberkidsen och januarimaken och så har vi bara den där augustibebisen som är helt apart. Bebis N, det är okej, vi älskar dig ändå. 
 
Om detta kan man skriva en massa saker, detta och allting annat, men först måste man skriva en uppsats. Och kanske ett antal krönikor för det kan vara så att man har fått ett nytt fast krönikörsuppdrag som är grymt och superbäst och hoppa-i-taket-bra, kanske kom det lagom som en födelsedagspresent till en. Men mest är man sjukt forskningsstressad och vill att terminen bara ska vara klar någon gång. 
 
I väntan på fler ord, vänner och fiender, tycker jag att ni ska läsa DEN HÄR KRÖNIKAN. JA KLICKA PÅ LÄNKEN. om världshistorien, världens ondska, björnfamiljer.
http://www.folkbladet.nu/1542166/ulrika-nettelblad-vi-lever-mitt-i-varldshistorien <--- där är länken också ifall ni missade att orden ovan var en länk!!!!!!!!!
 
Om ni gillar den tycker jag också att ni ska dela den på era sociala medier och allt vad ni ungdomar använder er av idag. Det är nämligen så saker sprids, så att jag får skriva mer och oftare och bli bättre och bättre. Och så tycker jag det är roligt att uppdatera webbläsaren och se om någon har delat det för det betyder ju att de gillar det och då lindras all min konstnärliga ångest några ögonblick.

Gamla vanliga hederliga kommentarer är förstås också himmelriket.
 
kyssar&kärlek vi hörs typ nästa år.
 
ps jag försöker bli mindre blygsam och mer KOLLA JAG GÖR SAKER OM NI INTE GILLART ÄR DET BARA ATT KOLLA BORT.
Det går sådär.
 
4 kommentarer
sandralinneas

Grattis på din dag! Jag läste och delade din fina, viktiga krönika igår. Jag hoppas fler läser den och gör samma sak!

Svar: Tusen tack, vad glad jag blir - både över att du delat och att du tar dig tiden att skriva några rader här. God jul och gott nytt år!
Ulrika Nettelblad

Pau

Hej!
Ny läsare här. Jag är helt wow.
Vi kommer vara lika gamla om en dryg månad. Det är hisnande. Våra liv ser så olika ut. Men jag är ändå så inspirerad av dig.
Skickar en liten kram från Uppsala för du är ball.
Puss.

Svar: Hej Pau! Vad otroligt glad jag blir av att du tar dig tiden att lämna avtryck här. Gratulerar i förskott till födelsedagen oc hoppas att ditt helt-annorlunda-liv är grymt. (fantastiskt nog kan ju livet vara awesome på tusen sätt, alla vägar bär till Rom osv).Men en Uppsalakram gör ju att jag måste fråga om jag borde veta vem du är? Är ju född och uppvuxen där (men flyttade 2010...).
kyssar och kärlek på dig :)
Ulrika Nettelblad

Anne

Jag gillar´t verkligen så fortsätt så! Dina fantastiska texter behöver nå ut till fler!
Önskar dig och de dina en riktigt fin tid med ledighet och god samvaro! God Jul och Gott Nytt År!

Svar: Tackar för peppen! Önskar även dig en fin tid under det som återstår av detta år och en härlig start på nästa!
Ulrika Nettelblad

Pau

Hej igen! Nej, jag tror inte att vi känner varandra. Dock känns du som en person som vore väldigt spännande att lära känna, jag är nyfiken på din historia!
Kram :*

Svar: kul! det är helt okej att lägga till mig på Facebook eller maila om du skulle vilja något, jag är väääldigt svag för bloggfans ;) Annars får jag hoppas att bloggen ger dig något framöver. ha det gott! /Ulrika
Ulrika Nettelblad