Alltings slut

 
Det är så himla lite kvar.
Det är så obefintligt obegripligt lite kvar.

De senaste två veckorna har varit märkliga. Jag tror det stavas jobba lite för mycket, och sova lite för lite.
Och så finns det visst en glupsk fyramånaders som har börjat äta upp mig. (Mamma! Var inte orolig! Jag har gått ned i vikt väl mycket, väl snabbt men vi har redan köpt ett chokladlager för att parera.)
 

Men nu är det såhär:
att idag gjorde jag presentationen på institutionen. (Trots att jag var nervös inför det som om jag plötsligt var tretton år gamma och livrädd för att inte passa in, och jag förstår inte ens riktigt varför.) Och det som återstår på min uppsats är att flytta om text, formulera om text, formatera om text. (Mina första utkast är alltid orimligt fula. Oavsett om det är för romaner eller examensarbeten).
 
Sedan tar jag jullov.
Allt jag vill är att pussas, brottas och skriva.
 
 
 
,
 
1 kommentar
Karin

Choklad är bra.

Svar: Spagetti också. Och champinjonsoppa med majs...
Ulrika Nettelblad