Sensommarbarnet

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/371417/images/2013/profilbild_fb_50f2fb57e087c35d907fcf77.jpg

Ni förstod det väl nästan, eller gissade med triumferande kan-det-kanske-vara-leenden på läpparna.
Men de där första veckorna är alltid så skakigt osäkra.
Och sedan är man skakigt utmattad i stället. I alla fall jag, i alla fall nu.
 
Det blir en bebis i slutet av augusti, om livet levererar och saker blir som man vill. (För att saker blir som man vill är ju sådant man kan hoppas, men inte ständigt utgå från).
 
Ett livs levande liv. Ni vet, ett sådant som går från att slurpa mjölk från ens bröst till att plötsligt leka doktor med en och sjunga alfabetet på engelska på repeat tills ens öron trillar av. (True story, bebisarna kan börja göra sådant, helt sjukt jag vet!)
 
Ett livs levande liv som sedan nyår fått mig att kräkas som ett fyllo med känslig mage. Som gjort mig till ett litet kolli som kastar mig i sängen och stannar där så fort dagens plikter är slut.
Men alla tentor är klarade, alla barn i huset är fortfarnde hela och nästan rena och väldigt mycket vid liv, och ge mig några veckor till och jag hoppas att andra trimestern har sköljt över mig på allvar. Med all sin uppiggande enkelhet.
 
Det kommer att bli bäst, nu kör vi.
3 kommentarer
Sandra Lundin

Men åh, så himla mysigt! Grattis till er :) Hoppas att du mår bättre snart med.

Tack för all din pepp och dina tips om att frilansa. Tycker bara att det är en sån djungel det där och när jag har försökt fixa den typen av jobb tidigare har det alltid runnit ut i sanden /blivit ett nej. Måste jobba på att försöka igen och inte slås ned bara för att ett företag sa nej. Tack!

Mia Lind

Åh, grattis till er Ulrika!

Lisa

Råkade snubbla in här och kunde inte sluta läsa dina fina texter. Vilken talang du har! Och så visade det sig att vi kommer få barn cirka samtidigt. Får önska dig grattis och lycka till!

Svar: Tack så himla mycket för din fina kommentar! Och grattis, vad spännande!
Ulrika Nettelblad