Studieron

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/371417/images/2009/864_59594733.jpg
 
Om jag försöker hitta en gemensam nämnare i alla mina intressen, så är det nog denna: att producera, snarare än att konsumera. Sådant man kan räkna, sådant man har skapat. Romaner, frilansjobb, en kunskapsbank i huvudet, ett lager med glosor på något roligt språk som väntas på att tas fram.
 
Kanske är det för att jag tänker på så mycket samtidigt, hela tiden - jag och en film eller jag och en kopp te och ingen sysselsättning i närheten blir liksom en explosion av allt man kan fundera över. Men en bra dag, som idag. Med lite plugg om ansiktsfrakturer här och lite varm choklad där och sedan en promenad i gråmulenheten innan studierna fortsätter. En sådan där dag när jag faktiskt hittar fokuset, om än bara för en liten stund. Älskar sådana stunder, det är som meditation.
 
Om jag inte bara gick med den där graviditetssömnlösheten som ständigt bagage, en naggande seghet i periferin, skulle verkligheten vara komplett för ett tag.
1 kommentar
Elin

Nämen nu var det längesedan jag tittade in här, så dumt av mig, men så glad jag blev av att se att du väntar bebis! Tjoho! Vilken lycka! Stirrar dagligen på min nummer tre och vill stoppa tiden och kan inte förstå vad jag, vad någon, gjort för att förtjäna denna nåd. Hoppas allt blir fint och bra. Och att skrivskolan fortsätter någon gång, den var mycket inspirerande!

Svar: Hej, vad kul att du tittade förbi! Hoppas jag känner likadant som du när jag har min trea hos mig. Kul också att skrivskolan var uppskattad, kanske återkommer den i framtiden. Just nu blev jag tvungen att fokusera mer på annat skrivande än blogg, men i framtiden finns förhoppningsvis tiden att tänka annorlunda.Allt gott och glad påsk!
Ulrika Nettelblad