Romans

Så! Nu är den äntligen klar, den älskade lilla romanen. 65 000 ord blev den efter redigering, ungefär. Nu ska jag bara cykla upp till universitet imorgon, korrekturläsa de första 10 sidorna ytterligare så att de är perfekta rent stavfels/skrivfelsmässigt (om första sidorna innehåller fel ser det oproffsigt och oseriöst ut) och skriva ut några hundra sidor. Medan skrivaren pumpar måste jag också fundera ut en titel. Arbetsnamnet har varit Romans, mycket för att jag tänkt på den som ett musikstycke, typ en romans för oboe eller så, men det har inget som helst med handlingen att göra så den måste ju heta något. Aldrig tidigare har titel varit så svårt för något alster, faktiskt.

Sedan blir det till att skriva följebrev och skicka iväg. Hurra!
3 kommentarer
Emy

Du kommer bli publicerad någon dag. Kanske inte den här gången, men någon gång. Du skriver för jävla bra för att inte bli det. Lycka till!

Ulrika

Är det Emy som i Vendelin Magichood (ja, det namnet kommer du alltid att ha i min hjärna) eller en annan Emy? Tack, hur som helst, verkligen!

Emy

Nej, det är en annan Emy. Jag har följt dig i tystnad till och från (låter som jag är lite av en stalker, men så är inte fallet faktiskt) och alltid imponerats av ditt driv och din intelligens. Du är en synnerligen extraordinär människa. Låt inget begränsa dig eller stå i din väg.