Nouvelles

Den här sommaren skriver jag novellsamling. Helt enkelt för att det är lättare att fullborda under lång tid än en roman, som hela tiden kräver den intensiva närvaron. I alla fall för mig, när jag skriver böcker, måste liksom vara mitt inne i det för att inte tappa det.

Det ska bli sjukt bra noveller, såklart. Och det finns ett tema, en röd tråd som håller dem samman. Jag skriver inte novellsamlingar bara för att jag inte kan skriva romaner, för det kan jag ju. Min novellsamling ska vara sjukt fantastiskt bra, varje novell ett litet konstverk i sig.

Jag publicerar inte novellerna här för jag vill ju att ni ska köpa min bok sen, haha, alla trettio bloggläsarna! Då blir jag ju så rik.

Men om någon vill läsa några noveller och komma med synpunkter, tankar, konstruktiv kritik alternativt hyllningsrop, så är ni såklart varmt välkomna.

Här kommer ett citat ur novellen jag skriver på idag:

"Jag tyckte mycket om dokumentärer om brobyggen, men att skapa fungerande rutiner handlar om att välja, och att välja bort. Det man inte ger sig själv får man kompensera med något annat. Jag tyckte mycket om dokumentärer om brobyggen, men jag tyckte också mycket om pizza. Och så tyckte jag om blonda tjejer med keps som ser ut som fotomodeller och äter hamburgare med minimala munnar så att större delen av hamburgaren pressas ut längs sidorna och de får dressing över läppar och kinder och silkeshy. "

Träningen går förresten super.
0 kommentarer