Yogi

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/371417/images/2009/695_40555729.jpg
 
Alltså helt ärligt: jag är bra på många saker men slappna av är inte en av dem. Framförallt inte när jag ska sova, fast egentligen... alltid. Paus är min sämst utvecklade färdighet. Kaffekoppen - check, bullen - check, men LUGNET INFINNER SIG = aldrig check.
 
Ska börja yoga mer. Gillar yoga. Borde köpa någon yogabok, kanske. Jag är duktig på att lära mig saker ur böcker, även färdigheter man behöver för det riktiga livet, och inte bara i teorin.
Någon som har något tips?
Avslappning Träning Yoga
2 kommentarer
Alexandra

Jag råkar vara expert i både stress och avslappning! Är aldrig sådär lagom som man ska vara men gör mitt bästa för att försöka lägga band på mina extrema sidor; detta är mina bästa trick för att hålla mig borta från den där maximipunkten av ALLT NU PÅ EN GÅNG HELST IGÅR-mani.

1) inget koffein
2) läsa böcker som är sådär perfekt skrivna för att dyka in i och glömma bort allt annat - på sommaren blir det Harry Potter för mig
3) köpa korsordstidningar, helst lätta med mysiga priser som ger motivation till att fortsätta
4) lyssna på musik, helst klassisk och i sällskap av en tom vägg att stirra in i för att undvika att bli distraherad (dvs inga kakelväggar eller blomstertapeter att analysera)
5) gör budgets!!! Hohoho
6) detta är en sån författargrej jag gjort sedan jag var liten: sitta och bara tänka ut en massa fiktiva människor i huvudet, deras namn, deras vanor, deras favoritmusik, deras värsta barndomsminne etc etc - har en population på några hundra varelser som vandrar runt i mitt huvud, vet inte om det hjälper mitt skrivande men kul är det
7) lägga mig ner och snusa lite på min katt och klia honom bakom öronen sådär så att han börjar älska mig på nytt igen (ANTAR att motsvarigheten för dig är att mysa med dina barn eller kanske din man? Har ju varken eller att jämföra med...)


Det var väl allt. FOR NOW.

Anonym

(jag har för övrigt hört att transcendental meditation ska vara mindblowing men jag är en snåljåp så jag kör fortfarande på mina huskurer hahahah)