Mina bästa inlägg om skrivande

 
 
Jag tycker det är svårt att skriva om skrivandet.
Det blir lätt en text som tar sig själv på för stort allvar.
Jag försöker hitta ett sätt att göra det på som får fram vad jag faktiskt ville säga. Jag är väl inte riktigt där än.
Men det här är mina bästa texter om skrivande just nu.
 
 
MINA BÄSTA INLÄGG OM SKRIVANDE
 
- Ta det inte som en utmaning.  "Ta det inte som en utmaning", säger hon. "Men jag tror inte att du kan sluta skriva."
 
- Smältning. Samma scen igen, den här berättelsen har hänt tusen gånger förut.
 
- Ambitioner. Nära skjuter ingen hare, kanske måste haren inte dö.
 
- Passageraren. Du har andats mig i nacken ett tag nu, du har sagt att det är dags att ge sig av.
 
- Sjutton år sjutton år i staden. tidens ändlösa seghet, som kola när käkarna mal, att tro på sin egen berättelse.
 
- Köpa tid. Det är min tid, jag har betalat för den.
 
- Början. Ännu en gång tänker jag: men bara en gång till.
 
- Uncut. Alla de första utkasten som blev. De var inte förgäves.
 
 
 
 
0 kommentarer