you suck let's fuck.

image275
(Bild: Vi fortsätter på temat sommarbilder, för det var så mysigt. Jag och Imme gick promenader och upptäckte nya små världar. Och jag älskar den där bilden för jag är bara så... fulglad.
Jag vägde 5-6 kilo mer där, vilket är... intressant. Som narcissist är man alltid fascinerad av gamla bilder på sig själv.)

Idag skrev jag en sång. Det ska vara värsta glada revymelodin, och så ska en Marilyn Monroe-kopia dansa runt och sjunga den lite lagom småförföriskt och dekadent. Jag tror det skulle bli magnifikt. Måste bara utveckla några fler nummer.

Men ni, kära inte-så-talrika-men-ändå-bloggläsare, ska nu få läsa texten i alla fall. Innan det hela ens har haft premiär!

Titel: You suck, let's fuck

honey you're the weight the anorectics refuse to gain
honey you're all pop songs' overuse of a good refrain
yeah, you're the umbrella I never have when it starts to rain
and it makes me going madly deeply sheepishly insane

honey you're the vicious look in a serial killer's eyes
honey you're the best friend who refuses to give advice
you're Adam and Eve eating apples and getting thrown out of paradise
but still you're mainly, oh so painly, unbeliavabley nice

oh you're totally nazi
big fan of stasi
you're kind of like child abuse

but still you're so funny
so come on oh honey
let me be the one for you to amuse

cause well you may be like all bad things there've ever been in this world
but I have all bad qualities there have ever been in a girl!
I talk too much, I laugh too loud, I seem over-all disturbed
so let's get our acts together babe, 'cause together we'll be the worst!

(Ja, när jag är lite småtrött i kombination med hyper, älskar jag att rimma.)
8 kommentarer
Gab

Ååh, det var den bästa låttext jag läst på länge :o

manda

8DD JAG VILL VARA MED I VIDEON OCH DANSA NAKEN MED EN GIRAFF. om jag får, villsäga.

manda

btw, du är äckligt söt på bilden. puss.

Mr Egg

Skön text. Jag gillar när det rimmar. Och imorgon är det poesikväll! =D
PS. Kom ihåg Donnie ffs. DS.

Mariana

POESIKVÄLL POESIKVÄLL POESIKVÄLL POESIKVÄÄÄÄÄÄÄLL.
Det ska bli så himla mysigt. När börjar det hela? Jag planerade att ta kontakt med dig idag men hoppsansa mensvärk (ehehhehehehheheh) så jag är hemma och pluggar _äntligen_ något som kallas fysik. Jag är så sjukt duktig! Så du får skriva det i bloggen tycker jag (om du inte vill riskera att Donia ska dyka upp mitt i allting och mer melodramatiskt än ever skrika FÖRLÅT MEJ!, vill säga) åh åh åh vad bra allt blir. (Inte.) Hanson är mina hjältar!

Mariana

Ps. Som du redan vet var låttexten helt underbar. Lär mig gå som du, Ulrika! Jag vill ju va' som duuu! Ds.

Donia

FÖRLÅT MEJ!

(jag är också hemma och pluggar idag. fast jag har ingen mensvärk. och förlåt mig, jag kunde bara inte låta bli att skriva här. nu ska jag sluta så att ni äntligen blir av med mig. hejdå!)

Imme

Åh, jag älskar den promenaden! Den var så sjukt bra (hej promenad-recensent?). nej men det var liksom perfekt väder, sträcka, miljö, samtalsämnen allt!
och tack du, för smygpremiären av din sång, det kommer att gå lysande!