rouler

image268

De misslyckade bilderna är ibland de bästa.
Framförallt om man inte vill släppa in en massa kalluft i huset så man har bestämt sig att bara ta en lite småhärlig balkongbild, och är livrädd för att trilla över räcket vilket gör att man varken sitter eller står utan något slags mellanting. (För övrigt, spana in att jag återspeglas i balkongendörrens glas!)
Hursomhelst. Klänning från H&M's barnavdelning. Perfekt att dra på och av  medan man provar andra kläder vilket jag hade tänkt mig att göra idag. Jag har inte provat halva affären på Myrornas på ett tag, liksom.
Har blivit helt såld på att googla gothic lolita på bildsökningen och knarka alla vackra semiviktorianska plagg. Så något sådant antar jag att jag eftersöker. Man brukar kunna hitta mycket fint bland det som Myrornas kategoriserar som "sovplagg" (det var där jag hittade min vita vårkappa, till exempel). Bara så att ni vet. Och så letar jag skumma klubbkidskläder, tänk knallfärger, metallic och ecstasy. Och den knallrosa peruk jag planerar att inhandla imorgon.

Påsklovet kommer väl på det viset i viss mån att gå i konsumtionens tecken. Men jag kan trösta mig med att mitt köpa-alla-kläder-second-hand-nyårslöfte inte belastar världen lika mycket som jag annars skulle ha gjort. 
2 kommentarer
Kajsa

Du är så sjukt jävla häftig! Älskar ditt sätt att blanda okonventionellt med vanligt, mode med foto, dina tolkningar av saker, texter och allt möjligt. Som ett kaxigt och smårebelliskt modefanzin på nätet där man aldrig vet vad som ska komma. men som jag alltid vet att jag kommer att tycka om på något sätt! Du är grym din lilla sötnos. Grym.

Imme

Åh, du ser så härligt glad ut på den bilden! Men det är ju vår också. (JA)