Sprängstoff


(Bild från 2006, men är den inte för gröngult underbar?)

Hej.

Idag har jag promenerat i vårsolen, på magiska upptäcktsfärder genom skogen, över fälten, längs med vattnet. Jag lekte att jag var en gerillasoldat fast jag antagligen har en påtagligt snedvriden bild av vad det skulle innebära och jag letade efter vägar att ta sig över och under och upp längs strukturer i marken som till en början tycktes omöjliga att hantera.

Och så har jag förstås pluggat matte. Och fysik. I mängder.
Hela min värld är uppbyggd av trianglar, av funktioner som snurrar kring sin egen axel och av hypotetiska cylindriska skal med oändligt liten tjocklek som ska bygga upp dessa kring-sin-egen-axel-funktionskroppar.

Det faktum att människan kan komma på sådana absurda saker som matematik E är också anledningen till att det är just människan som är mitt favoritdjur.

(tillsammans med apor, får och humlor såklart).

ha en fin vecka mina vänner.
1 kommentar
KNASUNGE

HUMLOR ÄR AWESOME.