Elektricitet

 
Veckan har varit fylld av kronisk smärta, skelettskador på röntgenbilder och undervisning i konsten att känna svullnad i leder och sedan sticka in nålar i dem.
Det är mörkt när jag går hemifrån och mörkt när jag går hem, men mina trötta händer börjar må allt bättre efter datorpaus och nu är det FREDAG.

I helgen ska jag:
- dansa till låten ovan, om och om igen (älskade den när jag var tio, avgudar den ännu)
- försöka skriva två krönikor jag borde komponerat för länge sedan
- ligga på soffan och läsa om Blonde av Joyce Carol Oates medan småbarn byter klossar med varandra på golvet alldeles intill.
- gå på Folkkök och äta veganhamburgare och dricka veganmilkshake. bor ni i Ume så ses vi där, kom och hälsa. jag har röd kappa, som alltid.

Klart slut dags för helg!
1 kommentar
Sandra Lundin

Hoppades att den kroniska smärtan var något ni läste om just nu men sen scrollade jag ner till det andra inlägget och förstod att det inte var så. Hoppas att det känns bättre snart! Tackar i alla fall för påminnelsen om electric, vissa bra låtar försvinner ju helt från ens hjärna med tiden och den här gjorde mig superpepp!

Svar: haha, fast det är (ironiskt nog) precis vad vi läste om! (Och följde patienter som hade). I jämförelse med de patienterna har jag rätt milda besvär - och dessutom turen att få se hur det blir om man inte försöker mota bort det i tid, vilket har fått mig att lägga om lite vanor och arbetsställningar och verkligen ta kroppens signaler på allvar!
Ulrika Nettelblad