Starstrukk

 
 
Det fanns en tid när jag lyssnade på Starstrukk med 3oh!3 dagligen. Och trots den "glada" musikvideon (som jag fann ganska vidrig i allt sitt sexualierande, sitt sätt att bidra till dn kultur där vi förvandlar människokroppar till inget annat än kött på en marknad) och trots att den är upbeat var allt jag hörde en väldigt sorglig och väldigt mörk sång.
jag tror jag alltid hör popsånger med en sorglig ton i hjärnan om texten kan tolkas så.
 
Därför älskar jag Marina and the diamonds-covern ovan. För hon sjunger den där låten precis som den lät i mitt huvud, redan från början, precis som jag alltid tyckte att den borde låta.
 
Jag spelar den dagligen, sluter ögonen och dränker novemberregnet med musikalisk melankoli.
2 kommentarer
Sandra

Hade helt glömt bort 3oh!3 och den här låten men måste säga att hon gjorde en himla fin cover!

Var länge sedan jag surfade och kikade in här märker jag. Hoppas att allt är bra och att du får en fin helg :)

Alexandra

Hahahahhaha omg pianisten är min gamla keys-lärare på Tech Music School! 97 procent säker x) Gud vad jobbigt gillade honom inte alls, tyckte han betedde sig arrogant, fast Marina är en Tech Music School-graduate så det kanske inte är jättekonstigt om de känner varandra, MEN ÄNDÅ, hahahhaha, bisarrt

Känner inte igen låten alls men Marina är ju allmänt häftig så det sitter ju inte helt fel. Tycker inte solglasögonen ser praktiska ut alls men hon kanske har väldigt bra orsaker för dem, typ blåtira, strålkastarljuskänslighet, högre coolhetsfaktor osv.