Knyta samman trådar

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/371417/images/2009/733_44687755.jpg
https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/371417/images/2009/711_41851291.jpg
Jag hatar lösa trådar. Dyker de upp jagar jag samband och information i timtal för att kunna knyta ihop dem igen.
Ändå är den här bloggen bara ett sjok av lös information. Hade jag inte varit mig själv utan någon annan som av outgrundlig anledning hamnat här hade jag blivit tokig.
 
två saker jag tänkte på, i alla fall, som ligger som ett upprullat tilltufsat garnnystan, är:
 
vad hände med boken?
Kanske det fortfarande finns någon som undrar. Jag knyter inte ihop den tråden så himla mycket, för det är såhär: det händer saker där. På den fronten. Faktiskt finns det väl en massa fronter samtidigt, och det rör på sig, men sakta och så att man knappt märker det, liksom skälvningarna innan jordskredet. Men jag har fortfarande saker som ligger på mig, som jag måste klara av, och innan jag har lyckats med allt det där sista vågar jag inte prata om det. Det är inte glömt, och jag har inte gett upp, det är väl allt jag säger. En annan dag hoppas jag kunna berätta mer, helst jublande och med glädjebubblor i magen.
 
https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/371417/images/2011/mage34_172357713.jpg
(bild från 2011, min mage är inte riktigt sådär stor än)
 
men alltså den där bebisen i din mage. en tredje, är inte det väl galet och hur har du tänkt med dina studier två ungar utan något uppehåll är det inte dags att ta lite ledigt nu eller och då blir det ju precis innan examen har du ångest över det etc?
Nej. Jag har ångest över många saker, andra saker, men inte barnet i min mage, vad folk än tycker. (De tycker inte så intensivt och så länge, man tror alltid att folk tycker mer saker än de gör.)
Nej, jag kommer inte att ta något studieuppehåll den här gången heller.
Men ja, jag kommer faktiskt vara lite "ledig".
Såhär är det: min bebis är beräknad till 23 augusti. Alltså strax innan terminen börjar. Men höstterminen är vår forskningstermin, då vi gör examensarbete. Jag har redan forskat några somrar, egentligen hoppades jag att kunna göra forskningsterminen parallellt med den här vårterminen men det fick jag inte för universitet. Så istället är planen att jag gör klart de praktiska delarna av mitt examensarbete under juni-juli och sedan ska jag bara skriva sjäva uppsatsen. Tror det kan funka utmärkt att göra medan man har en liten bebis.
Större delen av hösten tänkte jag alltså promenera runt med mitt lilla barn och mina två större och låter månaderna rulla på närmare examen.
Sedan blir det vårtermin när min bebis är fyra månader ungefär och då pluggar jag sista terminen och sedan tar jag examen.
 
 
nu ska jag plugga psykiatri och neurologi. puss&kram kyssar&kärlek.
0 kommentarer